2015. november 21., szombat

Könyvtípusok, amiket ki nem állhatok 1.

Szakirodalom terén fordul elő sokszor (főleg az ilyen tippek-tanácsok-egyebek témakörben, mint "hogyan vezessen sikeresen az üzleti vállalkozásomat", "mit kell tenni a népszerűségért?", "hogyan legyek jó nő?", stb.), hogy az ember egy két-háromszáz oldalas könyvet tart a kezében, és egy, azaz egyetlen hivatkozás sem fordul elő az egész műben, nemhogy irodalomjegyzék.

Megértem, ha valaki a tapasztalatait írja le esetleg, vagy a saját történetét, de annyira nem tudom elhinni, hogy nincs egyetlen olyan szakkönyv, szabvány vagy akármi, amiből ihletet merített, amit érdemes lenne idézni, csak leült az ipse, megírt háromszáz oldalt, és elégedetten bólintott, hogy igen, ez mind az én ötletem volt.

Főleg amikor az a háromszáz mondjuk nem is háromszáz, csak ötven-száz, de jó szellősen, nagy sorközökkel, margókkal és maximum másfél oldalas fejezetekkel, amik csupa általánosságról szólnak.

"Hogyan csináljunk sok pénzt? - Ne fogadjunk el olyan állásajánlatot, ahol - ha fénymásolni is kell -, kevesebbet fizetnek, mint huszonöt dolcsi per óra."

Na de komolyan...

Írjunk össze ilyen ötleteket meg nyilvánvaló dolgokat, adjuk ki, reklámozzuk megfelelően, a jónép meg kidobja a sok hiába kivágott és feldolgozott fáért a súlyos bankjegyeket, és tádám, máris sok pénzt csináltunk, micsoda sikertörténet.

*sóhaj*

(Az idézet egyébként valós, nem én találtam ki.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése