2016. január 3., vasárnap

Könyvtárban jártam - 2015 & évértékelő

Igen kis friss még ez a blog ahhoz, hogy nagyobb éves összefoglalót lehessen készíteni - de azért van pár olyan dolog, amit szeretnék feljegyezni valahová (például hogy mennyit olvastam), na és ez itt pont megfelelő hely lesz.

A blogot november 11-én hoztam létre, legalábbis az első bejegyzés akkorra datálódott, vagyis még alig két hónapja pötyögök ide mindenfélét, viszont máris született 22 hosszabb-rövidebb bejegyzés. Ezek közül a látogatottsági sorrend így alakult:


1.
Nagy reményeket fűztem ehhez a könyvhöz, amikor megláttam - valószínű, hogy emiatt is csalódtam akkora hatalmasat, hogy gyakorlatilag eg...
 2.
Amikor a négygyermekes anyuka (úton az ötödik) panaszkodik arról, hogy milyen rossz, hogy a mai gyerekeknek már nem jelenti ugyanazt az élm...
3.
"Reggel laza lófarok és este elegáns, feltűzött frizura? Minden hangulathoz, alkalomhoz és minden típushoz megtalálható a megfele...
4.
Vagy ötszáz könyv van a várólistámon. De tényleg. És ez a szám csak nőttön-nő, tulajdonképpen ha reálisan szeretném szemlélni a helyzetet, ...

5.
Hozzájutottam kettőezer és négy jó magyar forintért, és meglepődve konstatáltam, hogy milyen kis vékonyka a szentem, jobban örültem volna...

Nem igazán meglepő, bár a heti top 5-öket inkább már könyvvéleményezős bejegyzések teszik ki, kíváncsi vagyok, jövőre ugyanilyenkor hogyan fog majd kinézni.

Legtöbben a másik blogomról, Facebookról, illetve Molyról kerültetek ide, a keresőszavak halmaza még soványka, ha több és izgalmasabb lesz, megosztom majd azokat is.

A blognek jelenleg 9 Facebookos kedvelője, és 8 követője van.

Az előző évben is volt egy hasonló bejegyzésem, amiben kvázi azon sajnálkoztam, hogy milyen keveset sikerült olvasnom, tulajdonképpen ez idén sem javult, sőt... ugye az év első felében (háromnegyedében) nem voltam a helyi könyvtár tagja, ami azért eléggé hátravetette a dolgot, na meg rengeteget dolgoztam bezzeg fanficekre jutott idő, eh, ezért az értelmesebbje, illetve a nagyon vágyottak, frissek, stb., kimaradtak a szórásból. Az sem válhat a mentségemre, hogy ne lett volna itthon könyv, hiszen a kollekcióm 90%-át a nyáron elhoztam az albérletbe "otthonról", ami azért egy kellemes háromszáz darabos dobozhalmazt jelent, de nem nagyon fűlött hozzá a fogam. Vásárolni meg nem, mert valahogy mindig kellett másra, vagy sajnáltam rá, mondván, hogy azt sem tudom, megéri-e, milyen lesz, meg a többi.

Most azért így éve vége felé belehúztam, de jól esett volna azt mondani, hogy igen, sikerült legalább harminc (nem mesekönyv) könyvet elolvasni, de sajna csak 19 darabot sikerült összeszámolnom (na meg 4 db mesekönyvet), viszont 8 darab vár arra, hogy befejezzem, van amelyik csúfondárosan július óta ott éktelenkedik... Furcsa egyébként, hogy pont azokon "ülök", amelyek érdekelnek, csak valahogy nincs hangulatom sokszor hozzá, és sajnálom "átérzés nélkül" végigpörgetni a lapokat, csak hogy túllegyek rajtuk. A Moly számlálója szerint ez összesen 8196 oldalt jelent saccra (bár nem tudom, ebbe a megkezdettek is beleszámítanak-e, vagy az már a 2016-ot fogja gyarapítani?  (Szerintem utóbbi, ugyanis már van egy 2016-os olvasásom, és ott jelzi az alján. Érdekes.)

Rengeteg könyv lett hirtelen várólistás, átbogarászva a könyvtár katalógusát tök sok jó kis szakirodalmat találtam, meg azért a könnyedebb műfajokból sincs hiány, na meg "rossz" látni, hogy mindig újabb és újabb izgi könyvek jelennek meg, kb. sosem lehetne a végére érni... :D Most azt fogadtam meg, hogy a 2015-ben összeírt listákról megpróbálok minél többet elolvasni (kigyűjtöttem mellé, hol találhatóak, így még egyszerűbb dolgom van), kíváncsi vagyok, abból a kb. 160 darabból mennyire fog sor kerülni, na meg mennyi fog tetszeni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése